Sprawy
Informacje publiczne, które nie zostały zamieszczone w Biuletynie Informacji Publicznej PGL LP można uzyskać składając wniosek.
Korespondencję, w tym też skargi oraz wnioski o udostępnienie danych, należy kierować poprzez sekretariat do Nadleśniczego.
Nadleśniczy lub upoważniony przez niego pracownik przyjmuje interesantów w sprawach skarg i wniosków w poniedziałki w godzinach 8:00 – 14:00, a gdy dzień ten jest wolny od pracy – w dniu następnym.
sekretariat: telefon: 856812405
e-mail: bialowieza@bialystok.lasy.gov.pl
Najczęściej załatwiane sprawy:
· udostępnianie informacji mediom realizuje Nadleśniczy lub pracownicy merytoryczni upoważnieni przez Nadleśniczego
(telefon: 856812405, e-mail: bialowieza@bialystok.lasy.gov.pl)
· udostępnianie informacji publicznych realizuje Pani Maria Nowicka-Szpakowicz
· udostępnianie informacji publicznej w zakresie opisów taksacyjnych, granic wydzieleń leśnych oraz granic nadleśnictw znajduje się w portalu Banku Danych o Lasach. Bezpośredni dostęp do usługi jest pod adresem http://www.bdl.lasy.gov.pl/portal/udostepnianie
· udostępnianie informacji o środowisku i jego ochronie realizuje Pani Maria Nowicka-Szpakowicz
(telefon: 856812405, e-mail: maria.nowicka@bialystok.lasy.gov.pl)
· sprawy związane z obrotem drewna realizuje Pan Sławomir Mioduszewski
(telefon: 856812405, e-mail: s.mioduszewski@bialystok.lasy.gov.pl)
(zakładka Kontakty)
Procedury stosowane przy załatwianiu spraw:
· Informacje publiczne, które nie zostały zamieszczone w BIP można uzyskać składając wniosek.
do pobrania: na dole strony
· Nadleśnictwo odstępuje od wymogu złożenia wniosku przy udostępnianiu informacji:
1. o środowisku
- informację niewymagającą wyszukiwania
- w sytuacji wystąpienia klęski żywiołowej, innej katastrofy naturalnej, awarii technicznej bądź innego bezpośredniego zagrożenia dla zdrowia ludzi lub środowiska – informacje umożliwiające osobom, które mogą ucierpieć w wyniku tego zagrożenia, podjęcie działań w celu zapobieżenia szkodom wynikających z tego zagrożenia lub zminimalizowania ich
2. publicznej
- informację, która może być niezwłocznie udostępniona.
- Jeżeli z treści wniosku/ skargi nie można należycie ustalić ich przedmiotu, wzywa się wnoszącego wniosek/ skargę do złożenia wyjaśnienia lub uzupełnienia, z pouczeniem, że nieusunięcie tych braków spowoduje pozostawienie sprawy bez rozpoznania.
- Jeżeli nadleśnictwo nie jest właściwe do rozpatrzenia wniosku/ skargi – niezwłocznie przekazuje ją do załatwienia właściwej jednostce, zawiadamiając równocześnie o tym zainteresowanego.
- Jeżeli rozpatrzenie wniosku/ skargi wymaga uprzedniego zbadania i wyjaśnienia sprawy, nadleśnictwo zbiera niezbędne materiały – w tym celu może zwrócić się do innych organów o przekazanie niezbędnych materiałów i wyjaśnień.
- Jeżeli w wyniku udostepnienia informacji na wniosek, nadleśnictwo musi ponieść dodatkowe koszy związane ze wskazanym we wniosku sposobem udostępnienia lub koniecznością przekształcenia informacji w formę wskazaną we wniosku, nadleśnictwo pobiera od wnioskodawcy opłatę w wysokości odpowiadającej tym kosztom (informacja o wysokości opłaty – telefon: 856812405)
- Jeżeli przedmiotem wniosku jest udostępnienie utworu będącego przedmiotem praw autorskich, a udostępnienie mogłoby naruszyć te prawa – nadleśnictwo odmawia udostępnienia wnioskowanej informacji.
Terminy stosowane przy załatwianiu spraw:
· Udostępnienie informacji publicznej na wniosek następuje bez zbędnej zwłoki, nie później jednak niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania wniosku.
· Udostępnienie informacji o środowisku na wniosek następuje bez zbędnej zwłoki, nie później jednak niż w terminie miesiąca od dnia otrzymania wniosku.
· W/w terminy mogą zostać przedłużone do 2 miesięcy od dnia otrzymania wniosku, za uprzednim pisemnym powiadomieniem wnioskodawcy, w którym wskazuje się termin udostępnienia oraz powody opóźnienia.