Deklaracja dostępności
Nadleśnictwo Przytok z siedzibą w Zielonej Górze zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej witryny internetowej BIP zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do witryny BIP jednostki organizacyjnej PGL LP Nadleśnictwo Przytok z siedzibą w Zielonej Górze (https://bip2.lasy.gov.pl/pl/bip/dg/rdlp_zielona_gora/nadl_przytok)
Daty publikacji i aktualizacji oraz status pod względem zgodności z ustawą
- Data publikacji strony internetowej
- Data ostatniej istotnej aktualizacji
- Status
- Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej.
Aspekty i przyczyny niezgodności/wyłączeń strony internetowej z wymagań ustawy
- Niektóre pliki nie są dostępne cyfrowo, przyczyna:
- publikacja przed 2020-09-14
- plik nie jest wykorzystywany do wykonywania bieżących zadań jednostki
- Obrazy podstron witryny z przeszłości (nieaktualnych) nie spełniają wymagań WCAG, przyczyna:
- publikacja przed 2020-09-14
- obraz musi być wierny stanowi faktycznemu z przeszłości
- Mapy nie są dostępne cyfrowo, przyczyna:
- mapy są wyłączone z obowiązku zapewniania dostępności
- Oświadczenie sporządzono dnia
Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.
Ułatwienia dla osób z niepełnosprawnościami
- Skróty klawiaturowe
- Standardowe
- Ułatwienia dla osób cierpiących na zaburzenia motoryczne
- Duże pola czułości na kliknięcia myszy
- Ułatwienia dla osób cierpiących na dysleksję
- Możliwość włączenia żółto-czarnej wersji witryny, zgodnie z zaleceniami Sympozjum na temat modyfikacji tekstów internetowych dla ułatwienia czytelności
- Możliwość włączenia kremowo-czarnej wersji witryny, zgodnie z zaleceniami Sympozjum na temat modyfikacji tekstów internetowych dla ułatwienia czytelności
- Ułatwienia dla osób cierpiących na nieostrość wzroku
- Możliwość włączenia czarno-białej wersji witryny i automatycznego zwiększenia kontrastu zdjęć/grafiki
- Możliwość zwiększenia wielkości czcionek
W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt:
- Osoba odpowiedzialna
- Marek Matecki
- telefon
- 22-1855363
- adres email
- dostepnosc.cyfrowa@lasy.gov.pll
Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać żądania zapewnienia dostępności.
Jak żądać udostępnienia informacji
Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej witryny BIP lub jakiegoś jej elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu.
Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie podmiotu Nadleśnictwo Przytok z siedzibą w Zielonej Górze jako jednostki Lasów Państwowych której żądanie dotyczy oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji.
Jednostka organizacyjna Nadleśnictwo Przytok z siedzibą w Zielonej Górze powinna zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem.
Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, Nadleśnictwo Przytok z siedzibą w Zielonej Górze niezwłocznie poinformuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, Nadleśnictwo Przytok z siedzibą w Zielonej Górze może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji.
W przypadku, gdy Nadleśnictwo Przytok z siedzibą w Zielonej Górze odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej BIP lub jego fragmentu.
Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznik Praw Obywatelskich- Witryna Internetowa Rzecznika
- https://www.rpo.gov.pl/
- Kontakt bezpośredni
- biurorzecznika@brpo.gov.pl
- 800-676-676
- Formularz kontaktowy (najszybsza forma)
- https://www.rpo.gov.pl/wniosek/index.php?jezyk=0&poz;=1
- Kontakt w języku migowym
- http://www.rpo.gov.pl/pl/content/zloz-wniosek-0
- Wzór pisma tradycyjnego do wysłania pocztą
- http://www.rpo.gov.pl/pl/content/szablon-wniosku-do-rzecznika-praw-obywatelskich
Dostępność architektoniczna
Siedziba Nadleśnictwa Przytok jest usytuowana w budynku biurowym RDLP w Zielonej Górze przy ul. Kazimierza Wielkiego 24A, 65-950 Zielona Góra.
- Wejście główne (frontowe) do budynku RDLP znajduje się od strony ul. Kazimierza Wielkiego, bezpośrednio z poziomu chodnika biegnącego wzdłuż budynku i drogi dojazdowej. Wejście (boczne) techniczne jest niedostępne dla osób nieuprawnionych (spoza LP).
- Pojazdy parkowane są na ogólnodostępnych parkingach w okolicy budynku (w tym z jednym wyznaczonym miejscem postojowym dla osób niepełnosprawnych).
- Dostęp do budynku nie wymaga pochylni ani platform dla osób niepełnosprawnych. Wejście główne prowadzi do przestronnego holu oraz portierni, gdzie dokonuje się rejestracji petentów. Petenci są doprowadzani na miejsce spotkania przez osobę, z którą byli umówieni.
- Dostęp do holu windowego jest możliwy przez szerokie drzwi przeciwpożarowe, sterowane przez pracowników portierni. Winda (szer. wejścia 90 cm) dociera na kondygnacje poszczególnych pięter, w tym na I piętro, na którym usytuowane są główne pomieszczenia biura Nadleśnictwa Przytok. W części centralnej I piętra znajduje się sekretariat, w którym można uzyskać niezbędne informacje wstępne.
- Drzwi i przejścia w budynku posiadają minimalną szerokość 90 cm, umożliwiającą skorzystanie z przejścia osobie niepełnosprawnej.
- Korytarze przebiegają na jednym poziomie przez długość całego piętra. Wejścia do pomieszczeń biurowych nie posiadają progów.
- Na parterze oraz na każdym piętrze znajdują się toalety, z których mogą korzystać osoby niepełnosprawne.
- W windach ani w budynku nie ma szczególnych oznaczeń ani systemów dźwiękowych ułatwiających poruszanie się osobom niewidomym i słabowidzącym.
- Po budynku może poruszać się osoba z psem asystującym.
- W budynku nie ma pętli indukcyjnych. Budynek obsługiwany jest przez pracowników portierni (parter) posługujących się tylko językiem polskim.
- Wśród pracowników nie ma tłumacza języka migowego. Istnieje możliwość skorzystania ze wsparcia tłumacza (na miejscu lub online) pod warunkiem umówienia wizyty i zgłoszenia takiej potrzeby co najmniej 3 dni wcześniej.
- Biuro Nadleśnictwa Przytok przyjmuje interesantów w dni robocze, od poniedziałku do piątku, w godz. 7:00-15:00, przy czym informacje o ewentualnych zmianach w pracy biura Nadleśnictwa - czasowych lub dostępowych - są publikowane na bieżąco na stronie internetowej BIP Nadleśnictwa Przytok.
W celu ułatwienia rozstrzygnięcia danej sprawy lub ustalenia terminu spotkania wskazany jest kontakt telefoniczny na numer +48 68 455-85-89 (sekretariat) lub drogą e-mail na adres: przytok@zielonagora.lasy.gov.pl .
W odniesieniu do obiektów terenowych (kancelarii leśnictw), którymi administruje Nadleśnictwo Przytok, wszystkie te obiekty posiadają aktualnie bariery architektoniczne, uniemożliwiające swobodny dostęp dla osób niepełnosprawnych.