Deklaracja dostępności
PGL LP zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej witryny internetowej BIP zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do witryny BIP PGL LP (https://bip2.lasy.gov.pl/pl/bip/dg/rdlp_warszawa/zs_siedlce)
Daty publikacji i aktualizacji oraz status pod względem zgodności z ustawą
- Data publikacji strony internetowej
- Data ostatniej istotnej aktualizacji
- Status
- Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej.
Aspekty i przyczyny niezgodności/wyłączeń strony internetowej z wymagań ustawy
- Niektóre pliki nie są dostępne cyfrowo, przyczyna:
- publikacja przed 2020-09-14
- plik nie jest wykorzystywany do wykonywania bieżących zadań jednostki
- Obrazy podstron witryny z przeszłości (nieaktualnych) nie spełniają wymagań WCAG, przyczyna:
- publikacja przed 2020-09-14
- obraz musi być wierny stanowi faktycznemu z przeszłości
- Mapy nie są dostępne cyfrowo, przyczyna:
- mapy są wyłączone z obowiązku zapewniania dostępności
- Oświadczenie sporządzono dnia
Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.
Ułatwienia dla osób z niepełnosprawnościami
- Skróty klawiaturowe
- Standardowe
- Ułatwienia dla osób cierpiących na zaburzenia motoryczne
- Duże pola czułości na kliknięcia myszy
- Ułatwienia dla osób cierpiących na dysleksję
- Możliwość włączenia żółto-czarnej wersji witryny, zgodnie z zaleceniami Sympozjum na temat modyfikacji tekstów internetowych dla ułatwienia czytelności
- Możliwość włączenia kremowo-czarnej wersji witryny, zgodnie z zaleceniami Sympozjum na temat modyfikacji tekstów internetowych dla ułatwienia czytelności
- Ułatwienia dla osób cierpiących na nieostrość wzroku
- Możliwość włączenia czarno-białej wersji witryny i automatycznego zwiększenia kontrastu zdjęć/grafiki
- Możliwość zwiększenia wielkości czcionek
W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt:
- Osoba odpowiedzialna
- Marek Matecki
- telefon
- 22-1855363
- adres email
- dostepnosc.cyfrowa@lasy.gov.pll
Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać żądania zapewnienia dostępności.
Jak żądać udostępnienia informacji
Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej witryny BIP lub jakiegoś jej elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu.
Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie PGL LP jako podmiotu której żądanie dotyczy oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji.
PGL LP powinny zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem.
Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, PGL LP niezwłocznie poinformuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, PGL LP może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji.
W przypadku, gdy PGL LP odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej BIP lub jego fragmentu.
Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznik Praw Obywatelskich- Witryna Internetowa Rzecznika
- https://www.rpo.gov.pl/
- Kontakt bezpośredni
- biurorzecznika@brpo.gov.pl
- 800-676-676
- Formularz kontaktowy (najszybsza forma)
- https://www.rpo.gov.pl/wniosek/index.php?jezyk=0&poz;=1
- Kontakt w języku migowym
- http://www.rpo.gov.pl/pl/content/zloz-wniosek-0
- Wzór pisma tradycyjnego do wysłania pocztą
- http://www.rpo.gov.pl/pl/content/szablon-wniosku-do-rzecznika-praw-obywatelskich
Dostępność architektoniczna
Zespół Składnic Lasów Państwowych w Siedlcach, ul. Kazimierzowska 9, 08-110 Siedlce.
Zespół Składnic Lasów Państwowych mieści się na terenie zarządzanym przez Nadleśnictwo Siedlce.
Budynek posiada 2 kondygnacje użytkowe. Standardowe godziny pracy pracowników to 07:00– 15:00.
Wejście główne siedziby znajduje się z tyłu budynku, od strony Parku. Wejście boczne jest niedostępne dla osób nieuprawnionych (spoza siedziby ZSLP).
Pojazdy parkowane są na ogólnodostępnym placu, bezpośrednio przy budynku biura Zespołu Składnic Lasów Państwowych w Siedlcach. Nie ma wyznaczonych miejsc postojowych dla osób niepełnosprawnych.
Wejścia do siedziby nie posiadają pochylni/podjazdów dla wózków dla osób niepełnosprawnych.
Nie ma możliwości poruszania się przez osoby niepełnosprawne po budynku.
W budynku nie ma toalet przystosowanych dla osób niepełnosprawnych.
W budynku nie ma szczególnych oznaczeń ani systemów dźwiękowych ułatwiających poruszanie się osobom niewidomym i słabowidzącym.
Budynek obsługiwany jest przez pracowników nie posługujących się językiem migowym.
Istnieje możliwość skorzystania ze wsparcia tłumacza pod warunkiem umówienia wizyty online i zgłoszenia takiej potrzeby co najmniej 3 dni wcześniej.
W celu ułatwienia rozstrzygnięcia danej sprawy bądź ustalenia terminu spotkania online wskazany jest kontakt telefoniczny na nr +48 25 632 58 79 lub e-mailowo na adres: zslp.siedlce@warszawa.lasy.gov.pl