Sprawy
Informacje publiczne, które nie zostały zamieszczone w Biuletynie Informacji Publicznej PGL LP można uzyskać składając wniosek.
Biuro Nadleśnictwa Rytel czynne jest w dni robocze w godzinach od 7:00 do 15:00.
Informacje na temat rozpatrywanych pism, wniosków, skarg itp. oraz osób, które merytorycznie zajmują się daną sprawą można uzyskać w sekretariacie Nadleśnictwa - nr tel.: 52 334 18 50, e-mail: rytel@torun.lasy.gov.pl.
Nadleśniczy lub zastępca nadleśniczego przyjmuje interesantów i pracowników
w sprawach skarg i wniosków w każdy poniedziałek od godz. 14:00 do 16:00 oraz wtorek od godz. 9:00 do 11:00.
W związku z decyzjami organów państwa i zaleceniami służb sanitarnych wobec ryzyka związanego z rozprzestrzenianiem się epidemii koronawirusa (SARS-CoV-2) wywołującego chorobę COVID-19, bardzo prosimy o maksymalne wykorzystanie środków komunikacji na odległość (e-mail, telefon) w kontaktach z Nadleśnictwem. Jeśli potrzebują Państwo niezwłocznie przesłać dokumenty do Nadleśnictwa Rytel, prosimy o ich zeskanowanie i przesłanie pocztą elektroniczną (nr telefonu do sekretariatu: 52 334 18 50, e-mail: rytel@torun.lasy.gov.pl).
Jeżeli przyjazd do biura nadleśnictwa jest konieczny, prosimy o wcześniejsze telefoniczne umawianie się. Po przyjeździe do biura nadleśnictwa należy kierować się bezpośrednio do świetlicy nadleśnictwa, zgodnie z oznaczeniami zamieszczonymi w budynku (pok. nr 15).
Szkodnictwo leśne (kradzież drewna, nielegalny wywóz odpadów do lasu itp.) należy zgłaszać do Posterunku Straży Leśnej – tel.: 52 334 18 60 (biuro) lub kom.: 606 906 875 (Strażnik leśny Wiesław Hinc).
Ochrona przeciwpożarowa obszarów leśnych – należy kontaktować się bezpośrednio pod numer nadleśnictwa tel. 52 334 18 50 lub z osobą obsługującą Punkt Alarmowo-Dyspozycyjny tel.: 52 334 18 66, kom.: 694 439 403 oraz St. specjalistą SL Tomaszem Kiełpińskim tel. 733 456 262.
Pozyskanie oraz sprzedaż drewna – przedmiotowymi sprawami w Nadleśnictwie Rytel zajmują się St. specjalista SL Tomasz Zmuda-Trzebiatowski, tel.: 52 334 18 67, kom.: 734 488 342.
Sprzedaż sadzonek odbywa się na terenie Szkółki Leśnej w Klosnowie – informacji udziela leśniczy-szkółkarz Wojciech Lemańczyk, tel.: 52 398 56 98, kom.: 577 677 684.
Nadzór nad lasami niepaństwowymi – w Nadleśnictwie Rytel na terenie powiatu chojnickiego nadzorem nad lasami niepaństwowymi zajmuje się Specjalista SL Izabela Knut – tel.: 52 334 94 78, kom.: 537 977 261.
Gospodarka rolna – realizacja umów dzierżawy gruntów użytkowanych rolniczo, nadzór nad gruntami rolnymi, ewidencja gruntów rolnych – Specjalista ds zamówień publicznych i administracji Monika Tobolska.
Stan posiadania – dzierżawa, zmiana sposobu użytkowania gruntów, korzystanie z gruntów leśnych na potrzeby obsługi infrastruktury przesyłowej (energia elektryczna, gaz, itp.), nabywanie, zbywanie, zamiana nieruchomości, uzgadnianie warunków zabudowy, Leśna Mapa Numeryczna – Starszy specjalista SL ds. stanu posiadania i mapy numerycznej Adrian Talaśka, kom.: 668 037 699.
Edukacja leśna – organizacja zajęć edukacyjnych oraz akcji edukacyjno-promocyjnych – Inżynier nadzoru Tomasz Orzłowski, kom.: 694 411 015.
Sprawy pracownicze – wydawanie zaświadczeń o zatrudnieniu, dokumentów związanych z zatrudnieniem, dokumentów związanych z uzyskaniem uprawnień emerytalnych i rentowych (Rp-7), prowadzenie dokumentacji dotyczącej naboru na wolne stanowiska pracy, szkoleń pracowniczych, podnoszenia kwalifikacji, itp. – Specjalista ds. pracowniczych Małgorzata Kołatka, tel.: 52 334 94 75.
Zamówienia publiczne – postępowanie w trybie ustawy Pzp, prowadzenie rejestru zamówień zwolnionych ze stosowania ustawy Pzp. – Specjalista ds zamówień publicznych i administracji Monika Tobolska.
Zestawienie numerów telefonów pracowników biura Nadleśnictwa Rytel oraz dane kontaktowe do poszczególnych leśnictw znajdują się w zakładce "Dane teleadresowe".
Terminy załatwiania spraw stosowane są zgodnie z Kodeksem postępowania administracyjnego:
1) niezwłoczne załatwienie sprawy (bez zbędnej zwłoki) – sprawy, które mogą być rozpatrzone w oparciu o dowody przedstawione przez stronę w oparciu o fakty
i dowody powszechnie znane albo znane z urzędu organowi, przed którym toczy się postępowanie, bądź możliwe do ustalenia na podstawie danych, którymi rozporządza ten organ,
2) jeden miesiąc – sprawy wymagające postępowania wyjaśniającego,
3) dwa miesiące – sprawy szczególnie skomplikowane.
Przepisy szczególne mogą określać inne terminy niż określone wyżej.
Terminy udzielania informacji publicznych:
- udostępnienie informacji publicznej na wniosek następuje bez zbędnej zwłoki, nie później jednak niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania wniosku,
- udostępnienie informacji o środowisku na wniosek następuje bez zbędnej zwłoki, nie później jednak niż w terminie miesiąca od dnia otrzymania wniosku,
- terminy, o których mowa powyżej, mogą zostać przedłużone do 2 miesięcy od dnia otrzymania wniosku, za uprzednim pisemnym powiadomieniem wnioskodawcy, w którym wskazuje się termin udostępnienia oraz powody opóźnienia.
Informacje publiczne, które nie zostały zamieszczone w Biuletynie Informacji Publicznej PGL LP można uzyskać składając wniosek.