Archiwa i rejestry urzędowe
W biurze Nadleśnictwa Czersk funkcjonuje archiwum zakładowe w oparciu o Zarządzenie nr 66 Dyrektora Generalnego z dnia 12 listopada 2014 r. w sprawie wprowadzenia Instrukcji kancelaryjnej oraz Instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych i składnic akt w Państwowym Gospodarstwie Leśnym Lasy Państwowe.
W archiwum zakładowym Nadleśnictwa archiwizowane są następujące akta i dokumenty:
1. Akta osobowe byłych pracowników Nadleśnictwa.
2. Dokumenty związane z zasadami pracy i płac.
3. Dokumentacja płacowa.
4. Plany urządzania lasu, mapy przegladowe i inne dokumenty związane z zasobami Nadleśnictwa.
5. Plany i sprawozdania finansowe.
6. Analizy gospodarcze.
7. Dokumentacja techniczna inwestycji.
8. Dakumentacja przetargowa postępowań prowadzonych w Nadleśnictwie.
9. Dokumenty składane do archiwum przez poszczególne komórki organizacyjne Nadleśnictwa.