Organizacja
Zarządzenie nr 46A/2020
Nadleśniczego Nadleśnictwa Sieraków
z dnia 29 września 2020 r.
w sprawie Regulaminu Organizacyjnego Nadleśnictwa Sieraków
znak N.012.46.2020
Na podstawie art. 35 ustawy z dnia 28 września 1991r. o lasach (tekst jednolity Dz.U. 2020 poz. 146 z późn. zm.) oraz § 22 Statutu Państwowego Gospodarstwa Leśnego Lasy Państwowe stanowiącego załącznik do zarządzenia nr 50 Ministra Ochrony Środowiska, Zasobów Naturalnych i Leśnictwa z dn. 18 maja 1994r. nadania statutu PGL LP w związku z zarządzeniem nr 90 Dyrektora Generalnego LP z dnia 12 grudnia 2012 r. w sprawie Regulaminu Organizacyjnego nadleśnictwa (EO-014-24/2012 oraz Zarządzenia nr 36 z dnia 19.10.2017 r. Dyrektora Generalnego LP w sprawie zmiany zarządzeń dotyczących ramowych Regulaminów Organizacyjnych jednostek organizacyjnych Lasów Państwowych – biura Regionalnej Dyrekcji lasów Państwowych oraz Nadleśnictw (znak OR.013.35.2017) zarządzam , co następuje:
§ 1. Wprowadzam Regulamin Organizacyjny Nadleśnictwa Sieraków, stanowiący złącznik do niniejszego Zarządzenia.
§ 2. W okresie miesiąca od wejścia w życie zarządzenia kierownicy komórek organizacyjnych Nadleśnictwa Sieraków dostosują organizację i tryb pracy podległych im komórek do postanowień zawartych w regulaminie Organizacyjnym.
§ 3. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem 01 października 2020 r.
§ 4. Traci moc zarządzenie nr 73/2019 Nadleśniczego Nadleśnictwa Sieraków z dnia 30 grudnia 2019 r. w sprawie Regulaminu Organizacyjnego Nadleśnictwa Sieraków zn. spr. N.012.73.2019 z późniejszymi zmianami
Jarosław Nowakowski (-)
Nadleśniczy Nadleśnictwa Sieraków
Załącznik do zarządzenia nr 46A/2020
Nadleśniczego Nadleśnictwa Sieraków
z dnia 29 września 2020 r.
znak N.012.46.2020
REGULAMIN ORGANIZACYJNY NADLEŚNICTWA SIERAKÓW
Rozdział I
Postanowienia ogólne
§ 1. Regulamin organizacyjny Nadleśnictwa Sieraków zwany dalej regulaminem ustala w szczególności :
1. postanowienia ogólne dotyczące kompetencji nadleśniczego,
2. rodzaje podstawowych komórek organizacyjnych oraz zakresy ich działania,
3. stanowiska kierowania poszczególnymi komórkami organizacyjnymi.
§ 2. Ilekroć w regulaminie jest mowa o:
1. Lasach Państwowych lub LP - należy przez to rozumieć Państwowe Gospodarstwo Leśne Lasy Państwowe.
2. Dyrektorze Generalnym - należy przez to rozumieć Dyrektora Generalnego Lasów Państwowych.
3. Dyrektorze Regionalnym - należy prze to rozumieć Dyrektora Regionalnej Dyrekcji Lasów Państwowych.
4. Nadleśniczym - należy przez to rozumieć osobę Nadleśniczego Nadleśnictwa Sieraków.
5. Nadleśnictwie – należy przez to rozumieć Nadleśnictwo Sieraków.
6. Stanowisku pracy – należy przez to rozumieć podstawowy element struktury organizacyjnej, charakteryzujący się wyodrębnionym zakresem czynności.
7. Ścisłym kierownictwie Nadleśnictwa – należy przez to rozumieć: nadleśniczego, zastępcę nadleśniczego, głównego księgowego i inżyniera nadzoru.
8. Kierownictwie Nadleśnictwa - należy przez to rozumieć ścisłe kierownictwo oraz kierowników działów.
9. RDLP - należy przez to rozumieć Regionalną Dyrekcję Lasów Państwowych Poznaniu.
10. Komórce organizacyjnej Nadleśnictwa – należy przez to rozumieć, zespół lub stanowisko pracy wyodrębnione w strukturze Nadleśnictwa.
11. Leśnictwach – należy przez to rozumieć leśnictwa wchodzące w skład Nadleśnictwa Sieraków, nadzorowane przez Nadleśniczego.
12. Zakładowej działalności bytowej w Nadleśnictwie – należy przez to rozumieć świadczenia na rzecz pracowników ustalone w Układzie zbiorowym pracy lub regulaminach wynagrodzenia związane z zasobami mieszkaniowymi.
13. Oświadczenie woli w Nadleśnictwie - każde z zastrzeżeniem wyjątków przewidzianych w ustawie zachowania wyrażone przez Nadleśniczego lub przez inne osoby działające w Jego imieniu w ramach dokonywanych czynności prawnych, które w sposób dostateczny ujawnia zamiar ( wolę) Nadleśniczego lub osób (y) działających(ej) w jego imieniu.
14. nadzorze w nadleśnictwie – należy przez to rozumieć nadzorowanie i kontrolowanie przez Nadleśniczego, Zastępcę nadleśniczego, Głównego księgowego i Inżyniera Nadzoru, a także w granicach praw i obowiązków innych osób fizycznych.
15. Kompetencji pracownika Nadleśnictwa- należy przez to rozumieć wolę w procesie zarządzania w Nadleśnictwie w przypisanym mu obszarze działań, pod warunkiem unormowania ustawowego lub posiadania pełnomocnictw (w tym wynikających z zakresu czynności) z zastrzeżeniem zachowania procedur i reguł (w tym ograniczeń) wynikających z przepisów prawa lub (oraz) w/w pełnomocnictw.
16. SILP - należy przez to rozumieć System Informatyczny w Lasach Państwowych.
17. WEBSILP - należy przez to rozumieć system raportowania bazy SILP.
18. SIP – należy przez to rozumieć System Informacji Przestrzennej LP.
19. LMN – należy rozumieć leśna mapa numeryczna.
20. BIP – Biuletyn Informacji Publicznej.
21. SWIP-System Wewnętrznej Informacji Prawnej.
22. Ustawie – należy przez to rozumieć ustawę z dnia 28 września 1991r. o lasach (Dz.U. z 2020 poz.1463 z późniejszymi zmianami)
§ 3. 1. Nadleśnictwo działa w szczególności na podstawie:
a. Ustawy z dnia 28.09.1991 r. o lasach ( tekst jednolity Dz. U. 2020 poz. 1463 z późniejszymi zmianami),
b. Statutu nadanego PGL Lasy Państwowe zarządzeniem nr 50 MOŚZNiL z dnia 18.05.1994 r.,
c. Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 06.12.1994 r. w sprawie szczegółowych zasad gospodarki finansowej w PGL ( Dz. U. nr 134 poz. 692),
d. Niniejszego regulaminu.
2. Podstawowym celem Nadleśnictwa jest stworzenie możliwości zrealizowania przez Nadleśniczego zadań wynikających z przepisów, o których mowa w ust. 1 a także innych aktów prawnych oraz obowiązujących instrukcji, wytycznych, zarządzeń i decyzji Dyrektora Generalnego, Dyrektora Regionalnego, Urzędów centralnych i wojewódzkich itd.
3. Nadleśnictwo jest jednostką organizacyjną Lasów Państwowych nieposiadającą osobowości prawnej reprezentującą Skarb Państwa w zakresie zarządzanego mienia pozostającego w granicach działania Nadleśnictwa.
4. Nadleśnictwo Sieraków działa w zasięgu terytorialnym Regionalnej Dyrekcji Lasów Państwowych w Poznaniu.
§ 3a. Nadleśnictwo, jako jednostka organizacyjna wykonująca zadania na rzecz obronności i bezpieczeństwa państwa jest jednostką przewidzianą do militaryzacji.
Rozdział II
Struktura organizacyjna Nadleśnictwa
§ 4. 1. Nadleśniczy kieruje całokształtem działalności nadleśnictwa na zasadzie jednoosobowego kierownictwa i ponosi za nią pełną odpowiedzialność, a także reprezentuje nadleśnictwo na zewnątrz.
2. Nadleśniczy wydaje zarządzenia i decyzje obowiązujące na obszarze nadleśnictwa, w szczególności ustala, wdraża i aktualizuje regulamin organizacyjny, regulamin kontroli wewnętrznej i regulamin pracy. Nadleśniczy zatrudnia i zwalnia pracowników nadleśnictwa.
3. Nadleśniczy może upoważnić osoby do podejmowania w jego imieniu decyzji w określonych przez niego sprawach.
4. W razie nieobecności nadleśniczego pracą nadleśnictwa kieruje zastępca nadleśniczego, w razie nieobecności zastępcy nadleśniczego – wyznaczony przez nadleśniczego inny pracownik nadleśnictwa.
5. Nadleśniczy nadzoruje i odpowiada za ochronę informacji niejawnych w jednostce.
§ 5. Strukturę organizacyjną Nadleśnictwa stanowią :
1. biuro nadleśnictwa, składające się z działów :
a. gospodarki leśnej - [ZG]
b. finansowo – księgowego - [KF]
c. administracyjno – gospodarczego [SA]
d. posterunku Straży Leśnej - [NS]
2. samodzielne stanowiska:
a. inżynier nadzoru, - [NN]
b. ds. pracowniczych – [NK]
3. leśnictwa [ZL] ;
§ 6. 1. Nadleśniczemu podlegają bezpośrednio :
a. zastępca nadleśniczego [Z],
b. główny księgowy [K],
c. inżynier nadzoru [NN],
d. sekretarz nadleśnictwa [S] , [NB],
e. specjalista ds. pracowniczych [NK] [NKT].
f. komendant posterunku Straży Leśnej [NS],
2. Poszczególnymi działami nadleśnictwa kierują :
a. gospodarki leśnej, leśnictwami – zastępca nadleśniczego
b. finansowo – księgowego - główny księgowy
c. administracyjno – gospodarczego – sekretarz nadleśnictwa
d. posterunku Straży Leśnej– komendant posterunku.
3. Pozostali pracownicy zatrudnieni w biurze nadleśnictwa w ramach działów pracy podlegają bezpośrednio osobom kierującym tymi działami.
§ 7. 1. Każdy pracownik podlega bezpośrednio tylko jednemu przełożonemu od którego otrzymuje polecenia służbowe i przed którym odpowiada za ich właściwe wykonanie.
2. Pracownik, który otrzyma polecenie od przełożonego wyższego szczebla powinien polecenie to wykonać zawiadamiając o tym – w miarę możliwości jeszcze przed jego wykonaniem – swego bezpośredniego przełożonego.
3. W przypadku otrzymania polecenia sprzecznego z obowiązującymi przepisami, pracownikom przysługuje prawo żądania potwierdzenia na piśmie.
4. Nadleśniczy może powoływać zespoły doraźne do rozwiązywania szczególnie ważnych zagadnień, złożone – po zawiadomieniu właściwych komórek organizacyjnych Nadleśnictwa – z pracowników Nadleśnictwa oraz spoza Nadleśnictwa.
5. W przypadku czasowego wyznaczenia pracownika do pracy w innej komórce organizacyjnej, w leśnictwie, względnie do zespołu zadaniowego, pozostaje on w zależności służbowej w zakresie wyznaczonych zadań od kierownika danej komórki organizacyjnej, czy zespołu zadaniowego.
§ 8. 1. Pracownikom Nadleśnictwa (poza nadleśniczym) zakresy czynności ustalają bezpośredni przełożeni na podstawie kompetencji komórki organizacyjnej, w której pracownik jest zatrudniony.
2. Zakres czynności podlega zatwierdzeniu przez Nadleśniczego. Przyjęcie zakresu czynności pracownik potwierdza własnoręcznym podpisem.
3. Z czynności związanej z przekazaniem/przejęciem stanowiska pracy należy sporządzić protokół podpisany przez przekazującego i przejmującego oraz właściwego przełożonego ( lub osobę przez niego upoważnioną).
ROZDZIAŁ III.
Upoważnienie do składania oświadczenia woli przez pracowników
§ 9. 1. Do składania oświadczenia woli w zakresie działania Nadleśnictwa uprawnieni są:
a. nadleśniczy
b. zastępca nadleśniczego i inni pracownicy Nadleśnictwa na podstawie udzielonych im przez nadleśniczego pełnomocnictw.
2. Pełnomocnictwa dla Zastępcy Nadleśniczego udziela Nadleśniczy, a dla innych pracowników Nadleśniczy lub jego Zastępca.
3. Pełnomocnictwa, o których mowa w ust. 2 przekazuje się specjaliście ds. pracowniczych, celem umieszczenia w aktach osobowych pracownika.
ROZDZIAŁ IV.
Tryb pracy z uwzględnieniem obiegu informacji
§ 10. 1. W nadleśnictwie obowiązuje zasada, że dla wykonania konkretnego zadania wyznaczona jest jedna komórka organizacyjna lub stanowisko merytoryczne, jako wiodące w danej sprawie.
2. Pracownicy poszczególnych komórek organizacyjnych są zobowiązani prowadzić dokumentację poszczególnych spraw zgodnie z przepisami Instrukcji kancelaryjnej, rzeczowego wykazu akt dla PGL LP, zarządzeniem określającym system elektronicznego zarządzania dokumentacją (EZD) oraz zasadami postępowania z dokumentacją i wykonywania czynności kancelaryjnych.
3. Pracownicy nadleśnictwa zobowiązani są przy wykonywaniu swoich czynności znać przepisy prawne oraz dbać o mienie Lasów Państwowych, przestrzegać informacji niejawnej i tajemnicy przedsiębiorstwa, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa.
4. Tok i zakres czynności kancelaryjnych regulują instrukcja kancelaryjna i rzeczowy wykaz akt dla PGL LP, instrukcja w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych i składnic akt w PGL LP, zarządzenie określające system elektronicznego zarządzania dokumentacją (EZD), zasady postępowania z dokumentacją i wykonywania czynności kancelaryjnych oraz ustawa o rachunkowości.
5. Postępowanie w sprawach ochrony informacji niejawnych regulują odrębne przepisy i instrukcje.
6. Pracownicy Nadleśnictwa korzystają z oprogramowania komputerowego. Odpowiednie przepisy regulują w sposób szczegółowy zasady korzystania z oprogramowania. Na tę okoliczność pracownicy Nadleśnictwa podpisują stosowne oświadczenie.
7. Do tworzonych w ramach stosunku pracy materiałów – utworów stanowiących przejaw działalności twórczej o indywidualnym charakterze (ze szczególnym uwzględnieniem prezentacji, zdjęć, materiałów video, materiałów edukacyjnych, opracowań), zamieszczanych w mediach elektronicznych Lasów Państwowych, autorskie prawa majątkowe nabywa Państwowe Gospodarstwo Leśne Lasy Państwowe.
§ 11. Wszystkie komórki organizacyjne nadleśnictwa przy załatwianiu spraw zobowiązane są do współpracy między sobą i udzielania wzajemnej pomocy oraz do uzgadniania stanowisk, przed podjęciem ostatecznej decyzji, bądź przed przedstawieniem jej do akceptacji nadleśniczego lub jego zastępcy.
1. Współdziałanie poszczególnych komórek organizacyjnych polega na wzajemnym konsultowaniu, zgłaszaniu uwag, opiniowaniu oraz udzielaniu pomocy fachowej i środków technicznych, z inicjatywy własnej lub na żądanie poszczególnych komórek organizacyjnych.
2. Komórki organizacyjne zobowiązane są do korzystani z zasobów SILP i WEBSILP oraz ich analizowania, przetwarzania jak również interpretowania na potrzeby własnych kompetencji.
3. Kwestie wątpliwe i sporne w zakresie merytorycznej właściwości spraw rozstrzyga nadleśniczy.
4. Sprawy błędnie skierowane, należy niezwłocznie przekazać do osoby dekretującej wraz z uzasadnieniem decyzji.
§ 12. 1. Wszystkie pisma wychodzące na zewnątrz - poza pismami, które z mocy obowiązujących przepisów wymagają podpisu dwóch uprawnionych osób - podpisywane są jednoosobowo przez nadleśniczego, a w razie jego nieobecności w pracy przez zastępcę nadleśniczego.
2. Na podstawie pisemnego upoważnienia udzielonego przez Nadleśniczego, pisma wychodzące za zewnątrz , w zakresie określonym w tym upoważnieniu, mogą być podpisywane przez pracownika, który takie upoważnienie posiada z pieczątką z up. Nadleśniczego.
3. Zarządzenia i decyzje, zaparafowane przez Radcę Prawnego, podpisuje nadleśniczy, w sytuacjach niecierpiących zwłoki podczas nieobecności nadleśniczego podpisuje zastępca nadleśniczego.
4. Zakres obsługi prawnej reguluje ustawa o radcach prawnych z dn.06.07.1982r. (tekst jednolity Dz.U. 2020, poz. 75 z późniejszymi zmianami).
a. Radca prawny świadczy pomoc prawną w szczególności poprzez :
• udzielanie porad prawnych,
• sporządzanie opinii prawnych,
• parafowanie zawieranych umów i aneksów
• pełnienie zastępstwa procesowego i prawnego przed Sądami i Urzędami.
b. Zasięgnięcia opinii prawnej wymagająm.in. sprawy:
• wydanie aktu prawnego o charakterze ogólnym,
• indywidulane, skomplikowane pod względem prawnym,
• pisma rozwiązujące z pracownikiem stosunek pracy bez wypowiedzenia,
• pisma dotyczące roszczeń zgłaszanych pod adresem Nadleśnictwa,
• dotyczące umorzenia wierzytelności,
• odmowy uznania zgłoszonych roszczeń.
ROZDZIAŁ V.
Podział zadań w Nadleśnictwie
§ 13 W skład biura nadleśnictwa Sieraków wchodzą komórki organizacyjne, które realizują niżej wymienione ramowe zadania:
1. Działy:
a. Dział Gospodarki Leśnej [ZG] – kierowany przez zastępcę nadleśniczego [Z].
Do zadań Działu w szczególności należy: realizacja zadań z zakresu nasiennictwa, selekcji, szkółkarstwa, hodowli lasu, ochrony lasu, w tym ochrony przeciwpożarowej, ochrony przyrody, zagospodarowania, użytkowania i urządzania lasu oraz edukacji. Zastępca nadleśniczego w szczególności nadzoruje i prowadzi sprawy związane ze sprzedażą drewna, obrotem materiałowym, a także dotyczące stanu posiadania, ewidencji lasów i gruntów oraz ich udostępniania. Wykonywanie wszystkich czynności wynikających ze zleconego Nadleśnictwu nadzoru nad lasami niestanowiącymi własności Skarbu Państwa w zakresie powierzonym przez starostę. Prowadzi i nadzoruje całokształt zagadnień związanych z utrzymaniem spójności, funkcjonalności i bezpieczeństwa SILP oraz SIP, z obsługą systemu informatycznego nadleśnictwa i urządzeń peryferyjnych oraz internetowych portali. Realizuje zadania redaktora wprowadzającego wyodrębnionej strony BIP Nadleśnictwa. Prowadzi sprawy związane z dzierżawą rolnych i leśnych z podatkami lokalnymi z nimi związanymi i nadzoruje ich zagospodarowanie. Realizuje zadania z zakresu gospodarki łowieckiej.
b. Dział Finansowo-Księgowy [KF] – kierowany przez główny księgowego [K]. Do zadań Działu w szczególności należy: wykonywanie zadań związanych z prowadzeniem spraw dotyczących gospodarki finansowej nadleśnictwa, kontroli poprawności ewidencji księgowej prowadzonej w ramach kontroli we-wnętrznej dokumentów finansowo-księgowych nadleśnictwa, windykacji wszystkich należności. Opracowuje i aktualizuje regulamin kontroli wewnętrznej nadleśnictwa przy współudziale działów merytorycznych. Wdraża zmiany zasad rachunkowości z uwzględnieniem kalkulacji kosztów i obiegu dokumentów oraz na bieżąco kontroluje ich realizację. Opracowuje zestawienia planów finansowo-gospodarczych, prowadzi kasę nadleśnictwa, rachunkowość, nalicza płace pracowników nadleśnictwa, zajmuje się kontrolą formalnorachunkową, analizą i sprawozdawczością finansowo-księgową. Realizacja zadań w zakresie przygotowywania danych do wyodrębnionej strony BIP Nadleśnictwa (np. bilans, rachunek zysków i strat, publiczne środki zewnętrzne).
c. Dział Administracyjno-Gospodarczy [SA] – kierowany przez sekretarza [S]. Do zadań Działu w szczególności należy realizacja zadań wynikających z całokształtu zagadnień obejmujących pełną obsługę administracyjną nadleśnictwa: zaopatrzeniem, remontami, zakupami oraz budową środków trwałych infrastruktury nadleśnictwa, transportem i jego ewidencją, umowami dzierżaw i najmu mieszkań, budynków i budowli i podatkami lokalnymi z nimi związanymi, organizacją i realizacją zamówień publicznych wraz z komórkami merytorycznymi , a także koordynacją spraw dotyczących instrukcji archiwalnej oraz prowadzeniem spraw związanych z inwentaryzacją składników majątkowych nadleśnictwa prowadzenie spraw związanych z sekretariatem nadleśnictwa w tym prowadzenie EZD, koordynacja spraw dotyczących instrukcji kancelaryjnej oraz koordynacja systemu Elektronicznego Zarządzania Dokumentacją (EZD). Opracowuje i aktualizuje regulamin organizacyjny nadleśnictwa przy współudziale kierowników działów merytorycznych. Nadzoruje przygotowywanie przez komórki wewnętrzne i samodzielne stanowiska wydawanie zarządzeń i decyzji nadleśniczego. Realizacja zadań w zakresie przygotowywania danych do wyodrębnionej strony BIP Nadleśnictwa Prowadzenie spraw bezpieczeństwa i higieny pracy (BHP). Zagadnienia BHP podlegają bezpośrednio nadleśniczemu.
d. Posterunek Straży Leśnej – kierowany przez komendanta. Do zadań Posterunku w szczególności należy: prowadzenie spraw związanych z analizą stanu zagrożenia szkodnictwem leśnym, zapobieganiem, zwalczaniem przestępstw i wykroczeń w zakresie szkodnictwa leśnego i sporządzaniem sprawozdawczości w tym zakresie, nadzorowanie pracy podległego Strażnika Leśnego, prowadzenie magazynu broni, obsługa KCIK.
2. Samodzielne stanowiska pracy:
a. inżynier nadzoru [NN] – do zadań którego w szczególności należy: prowadzenie kontroli funkcjonalnej w nadleśnictwie w zakresie ustalonym przez nadleśniczego. Współpracuje z zastępcą nadleśniczego w sprawach dotyczących planowania gospodarczego, koordynacji i realizacji prac gospodarczych w nadleśnictwie. Prowadzi sprawy związane z inicjowaniem lub wdrażaniem innowacji. Realizacja zadań w zakresie kontroli aktualizacji strony BIP Nadleśnictwa.
b. ds. pracowniczych [NK] - prowadzenie całokształtu spraw pracowniczych w rozumieniu Kodeksu pracy, PUZP dla pracowników PGL LP oraz innych unormowań prawnych obowiązujących w tym zakresie. W szczególności do prowadzenia: ewidencji osobowej, spraw związanych ze szkoleniami pracowników. Opracowywanie i aktualizowanie regulaminu pracy przy współudziale kierowników działów merytorycznych. Prowadzenie rejestru zarządzeń i decyzji nadleśniczego. Prowadzi zagadnienia związane z administrowaniem systemem WSIP – wprowadzenie zarządzeń i decyzji Nadleśniczego nadleśnictwa Sieraków. Prowadzenie spraw związanych z zakresem obronności i spraw niejawnych. Realizacja zadań w zakresie przygotowywania danych do wyodrębnionej strony BIP Nadleśnictwa. Prowadzenie spraw związanych ze sprzedażą nieruchomości w trybie art. 40 a Ustawy o lasach.
3. Leśnictwo – kierowane jest przez leśniczego. Leśniczy odpowiedzialny jest za całokształt spraw związanych z prowadzeniem gospodarki leśnej w leśnictwie, z ochroną przed szkodnictwem leśnym i jego zwalczaniem. Podporządkowany jest bezpośrednio zastępcy nadleśniczego. Leśniczy wykonuje swoje zadania przy pomocy podleśniczego, który mu bezpośrednio podlega.
a. W czasie nieobecności leśniczego zastępuje go podleśniczy. Przekazanie leśnictwa na czas nieobecności leśniczego powinno odbywać się zgodnie Zarządzenia Dyrektora Regionalnej Dyrekcji Lasów państwowych w Poznaniu w sprawie przekazywania i przejmowania powierzonego majątku i dokumentów nadleśnictw, zakładów oraz leśnictw nadzorowanych przez RDLP w Poznaniu.
§ 14 Z chwilą objęcia militaryzacją niniejszy regulamin przestaje obowiązywać, a w życie wchodzi Aneks do regulaminu organizacyjnego Nadleśnictwa Sieraków – pododdziału jednostki zmilitaryzowanej.
§ 15 Załącznikami do regulaminu organizacyjnego nadleśnictwa są:
1) schemat organizacyjny nadleśnictwa,
2) wykaz leśnictw,
3) wykaz stanowisk uprawnionych do używania funkcji „GLOBAL” w SILP,
4) wykaz symboli literowych do posługiwania się w korespondencji i oznaczania spisów spraw oznaczające poszczególne stanowiska pracy i zagadnienia.
Załącznik nr 1
do Regulaminu Organizacyjnego
Nadleśnictwa Sieraków
z dnia 29.09.2020 r.
Nadleśniczy [N]
Zastępca Nadleśniczego [Z]
Dział gospodarki leśnej [ZG]
Leśnictwa [ZL]
Podleśnictwa [ZP]
Główny Księgowy [K]
Dział finansowo-księgowy [KF]
Sekretarz Nadleśnictwa [S]
Dział administracyjno-gospodarczy [SA]
Komendant Posterunku Straży Leśnej [NS]
Strażnik Leśny [NS]
Inżynier Nadzoru [NN]
Stanowisko ds. pracowniczych [NK]
Załącznik nr 2
do Regulaminu Organizacyjnego
Nadleśnictwa Sieraków
z dnia 29.09.2020 r.WYKAZ LEŚNICTW
Obręb Bucharzewo Sierakowskie
Gospódka
Lichwin
Kukułka + Szkółka Cegliniec
Czapliniec
Obręb Sieraków
Tuchola
Ławica
Stary Młyn
Prusim
Załącznik nr 3
do Regulaminu Organizacyjnego
Nadleśnictwa Sieraków
z dnia 29.09.2020 r.Wykaz stanowisk uprawnionych do używania funkcji „GLOBAL” w SILP
1. Gospodarka towarowa
- Zastępca nadleśniczego - Aleksandra Naparty
- Stanowisko ds. stanu posiadania - Sławomir Kaczkowski
- Stanowisko ds. ochrony lasu, ochrony przyrody i edukacji leśnej - Paweł Mizera
- Stanowisko ds. lasów niepaństwowych, turystyki, łowiectwa i melioracji wodnych - Waldemar Ciesielski
- Stanowisko ds. sprzedaży drewna - Aleksandra Łabędzka
- Stanowisko ds. pozyskania drewna i marketingu - Bartosz Chrzan
- Stanowisko ds. hodowli lasu i ochrony ppoż. - Krzysztof Jaskóła
- Stanowisko ds. finansowo-księgowych - Aleksandra Musiał
- Stanowisko ds. finansowo-księgowych - Ewa Fischbach
- Stanowisko ds. finansowo-księgowych - Piotr Szafran
- Sekretarz nadleśnictwa - Rafał Tomczak
- Stanowisko ds. administracyjnych - Agata Nowakowska
- Stanowisko ds. administracyjnych - Katarzyna Gorzelańczyk
- Stanowisko ds. sekretariatu - Ewa Dziubczyńska
- Leśniczy - - aktualnie zatrudnieni
- Podleśniczy - aktualnie zatrudnieni
2. Planowanie
- Zastępca nadleśniczego - Aleksandra Naparty
- Stanowisko ds. stanu posiadania - Sławomir Kaczkowski
- Stanowisko ds. ochrony lasu, ochrony przyrody i edukacji leśnej - Paweł Mizera
- Stanowisko ds. lasów niepaństwowych turystyki, łowiectwa i melioracji wodnych - Waldemar Ciesielski
- Stanowisko ds. sprzedaży drewna - Aleksandra Łabędzka
- Stanowisko ds. pozyskania drewna i marketingu - Bartosz Chrzan
- Stanowisko ds. hodowli lasu i ochrony ppoż. - Krzysztof Jaskóła
- Główny księgowy - Ewa Trajnowska
- Stanowisko ds. finansowo-księgowych - Aleksandra Musiał
- Stanowisko ds. finansowo-księgowych - Piotr Szafran
- Stanowisko ds. finansowo-księgowych - Ewa Fischbach
- Sekretarz nadleśnictwa - Rafał Tomczak
- Stanowisko ds. administracyjnych - Agata Nowakowska
- Stanowisko ds. administracyjnych - Katarzyna Gorzelańczyk
- Stanowisko ds. pracowniczych - Agnieszka Tomczak
3. Kadry płace:
- Stanowisko ds. finansowo-księgowych - Ewa Fischbach
- Stanowisko ds. finansowo-księgowych - Piotr Szafran
- Stanowisko ds. administracyjnych - Katarzyna Gorzelańczyk
- Stanowisko ds. pracowniczych - Agnieszka Tomczak
4. Finanse i księgowość
- Główny księgowy - Ewa Trajnowska
- Stanowisko ds. finansowo-księgowych - Aleksandra Musiał
- Stanowisko ds. finansowo-księgowych - Piotr Szafran
- Stanowisko ds. finansowo-księgowych - Ewa Fischbach
5. Infrastruktura:
- Sekretarz nadleśnictwa - Rafał Tomczak
- Stanowisko ds. administracyjnych - Agata Nowakowska
- Stanowisko ds. administracyjnych - Katarzyna Gorzelańczyk
- Stanowisko ds. ochrony lasu, ochrony przyrody - Paweł MizeraZałącznik nr 4
Wykaz symboli literowych do posługiwania się w korespondencji i oznaczania spisów spraw oznaczające poszczególne stanowiska pracy
do Regulaminu Organizacyjnego
Nadleśnictwa Sieraków
z dnia 29.09.2020
i zagadnienia
Nadleśniczy [N]
Zastępca Nadleśniczego [Z]Główny Księgowy [K]Inżynier Nadzoru [NN]Sekretarz Nadleśnictwa [S] + stanowisko ds. BHP [NB]Stanowisko ds. pracowniczych [NK] + sprawy obronne [NKT]Dział gospodarki leśnej [ZG]Stanowisko ds. stanu posiadaniaStanowisko ds. pozyskania drewna i marketinguStanowisko ds. hodowli lasu i ochrony ppoż.Stanowisko ds. sprzedaży drewnaStanowisko ds. lasów niepaństwowych, łowiectwa i melioracji wodnychStanowisko ds. ochrony lasu i ochrony przyrody
Stanowisko ds. edukacji leśnej, turystyki, leśnego kompleksu promocyjnego i zadrzewieńLeśniczy [ZL]Podleśniczy [ZP]Dział Finansowo księgowy [KF]Stanowisko ds. finansowo-księgowychStanowisko ds. finansowo-księgowychStanowisko ds. księgowych
Dział administracyjno gospodarczy [SA]Komendant straży leśnej [NS]Stanowisko ds. administracyjnychStanowisko ds. administracyjnychSekretariatStrażnik leśny
Zarządzenie nr 11/2021
Nadleśniczego Nadleśnictwa Sieraków
z dnia 22 lutego 2021 r.
w spawie zmiany do Regulaminu Organizacyjnego Nadleśnictwa Sieraków.
znak. N.012.11.2021
Na podstawie art. 35 ustawy z dnia 28 września 1991r. o lasach (tekst jednolity Dz.U. 2020 poz. 146 z późn. zm.) oraz § 22 Statutu Państwowego Gospodarstwa Leśnego Lasy Państwowe stanowiącego załącznik do zarządzenia nr 50 Ministra Ochrony Środowiska, Zasobów Naturalnych i Leśnictwa z dn. 18 maja 1994r. nadania statutu PGL LP w związku z zarządzeniem nr 90 Dyrektora Generalnego LP z dnia 12 grudnia 2012 r. w sprawie Regulaminu Organizacyjnego nadleśnictwa (EO-014-24/2012 oraz Zarządzenia nr 36 z dnia 19.10.2017 r. Dyrektora Generalnego LP w sprawie zmiany zarządzeń dotyczących ramowych Regulaminów Organizacyjnych jednostek organizacyjnych Lasów Państwowych – biura Regionalnej Dyrekcji lasów Państwowych oraz Nadleśnictw (znak OR.013.35.2017) zarządzam , co następuje:
§1 W załączniku nr 3 – Wykaz stanowisk uprawnionych do używania funkcji „GLOBAL”, do Regulaminu Organizacyjnego Nadleśnictwa Sieraków ,uprawniam do używania funkcji „GLOBAL” w SILP, panią Paulinę Fengler zatrudnioną na zastępstwo do czasu powrotu pracownika do pracy, na stanowisku ds. administracyjnych w modułach: Gospodarka Towarowa, Planowanie, Infrastruktura.§ 2. Pozostałe ustalenia Zarządzenia nr 46A/2020 utrzymuje się w mocy .§ 3. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem 16.02.2021 r.Jarosław Nowakowski (-)
Nadleśniczy Nadleśnictwa Sieraków
Zarządzenie nr 38/2021
Nadleśniczego Nadleśnictwa Sieraków
z dnia 17 maja 2021 r.
w spawie zmiany Załącznika nr 3 do Regulaminu Organizacyjnego Nadleśnictwa Sieraków.
znak. N.012.38.2021
Na podstawie art. 35 ustawy z dnia 28 września 1991r. o lasach (tekst jednolity Dz.U. 2020 poz. 1463 z późn. zm.) oraz § 22 Statutu Państwowego Gospodarstwa Leśnego Lasy Państwowe stanowiącego załącznik do zarządzenia nr 50 Ministra Ochrony Środowiska, Zasobów Naturalnych i Leśnictwa z dn. 18 maja 1994r. nadania statutu PGL LP w związku z zarządzeniem nr 90 Dyrektora Generalnego LP z dnia 12 grudnia 2012 r. w sprawie Regulaminu Organizacyjnego nadleśnictwa (EO-014-24/2012 oraz Zarządzenia nr 36 z dnia 19.10.2017 r. Dyrektora Generalnego LP w sprawie zmiany zarządzeń dotyczących ramowych Regulaminów Organizacyjnych jednostek organizacyjnych Lasów Państwowych – biura Regionalnej Dyrekcji lasów Państwowych oraz Nadleśnictw (znak OR.013.35.2017) zarządzam , co następuje:
§1 W Zarządzeniu Nadleśniczego Nadleśnictwa Sieraków nr 46A/2020 z dnia 29.09.2020 r. zmianie ulega Załącznik nr 3 - Wykaz stanowisk uprawnionych do używania funkcji „GLOBAL” w SILP.
§ 2. Uchyla się postanowienia Zarządzenia Nadleśniczego Nadleśnictwa Sieraków nr 11/2021 z dnia 22.02.2021r.w sprawie zmiany do regulaminu Organizacyjnego Nadleśnictwa Sieraków.
§ 3 Pozostałe ustalenia Zarządzenia nr 46A/2020 utrzymuje się w mocy .
§ 4. Zarządzenie obowiązuje z dniem podpisania.
Jarosław Nowakowski (-)
Nadleśniczy Nadleśnictwa Sieraków
Załącznik nr 3
do Regulaminu Organizacyjnego
Nadleśnictwa Sieraków
z dnia 29.09.2020 r.Wykaz stanowisk uprawnionych do używania funkcji „GLOBAL” w SILP
1. Gospodarka towarowa
- Zastępca nadleśniczego - Aleksandra Naparty
- Stanowisko ds. stanu posiadania - Sławomir Kaczkowski
- Stanowisko ds. ochrony lasu, ochrony przyrody - Paweł Mizera
- Stanowisko ds. lasów niepaństwowych, łowiectwa i melioracji wodnych - Waldemar Ciesielski
- Stanowisko ds. edukacji leśnej, turystyki, leśnego kompleksu promocyjnego i zadrzewień - Adam Kupś
- Stanowisko ds. sprzedaży drewna - Aleksandra Łabędzka
- Stanowisko ds. pozyskania drewna i marketingu - Bartosz Chrzan
- Stanowisko ds. hodowli lasu i ochrony ppoż. - Krzysztof Jaskóła
- Stanowisko ds. finansowo-księgowych - Aleksandra Musiał
- Stanowisko ds. finansowo-księgowych - Ewa Fischbach
- Stanowisko ds. finansowo-księgowych - Piotr Szafran
- Sekretarz nadleśnictwa - Rafał Tomczak
- Stanowisko ds. administracyjnych - Agata Nowakowska
- Stanowisko ds. administracyjnych - Katarzyna Gorzelańczyk
- Stanowisko ds. sekretariatu - Ewa Dziubczyńska
- Leśniczy - - aktualnie zatrudnieni
- Podleśniczy - aktualnie zatrudnieni
2. Planowanie
- Zastępca nadleśniczego - Aleksandra Naparty
- Stanowisko ds. stanu posiadania - Sławomir Kaczkowski
- Stanowisko ds. ochrony lasu, ochrony przyrody - Paweł Mizera
- Stanowisko ds. lasów niepaństwowych, łowiectwa i melioracji wodnych - Waldemar Ciesielski
- Stanowisko ds. edukacji leśnej, turystyki, leśnego kompleksu promocyjnego i zadrzewień - Adam Kupś
- Stanowisko ds. sprzedaży drewna - Aleksandra Łabędzka
- Stanowisko ds. pozyskania drewna i marketingu - Bartosz Chrzan
- Stanowisko ds. hodowli lasu i ochrony ppoż. - Krzysztof Jaskóła
- Główny księgowy - Ewa Trajnowska
- Stanowisko ds. finansowo-księgowych - Aleksandra Musiał
- Stanowisko ds. finansowo-księgowych - Piotr Szafran
- Stanowisko ds. finansowo-księgowych - Ewa Fischbach
- Sekretarz nadleśnictwa - Rafał Tomczak
- Stanowisko ds. administracyjnych - Agata Nowakowska
- Stanowisko ds. administracyjnych - Katarzyna Gorzelańczyk
- Stanowisko ds. pracowniczych - Agnieszka Tomczak
3. Kadry płace:
- Stanowisko ds. finansowo-księgowych - Ewa Fischbach
- Stanowisko ds. finansowo-księgowych - Piotr Szafran
- Stanowisko ds. pracowniczych - Agnieszka Tomczak
- Stanowisko ds. administracyjnych - Katarzyna Gorzelańczyk
4. Finanse i księgowość
- Główny księgowy - Ewa Trajnowska
- Stanowisko ds. finansowo-księgowych - Aleksandra Musiał
- Stanowisko ds. finansowo-księgowych - Piotr Szafran
- Stanowisko ds. finansowo-księgowych - Ewa Fischbach
5. Infrastruktura:
- Sekretarz nadleśnictwa - Rafał Tomczak
- Stanowisko ds. administracyjnych - Agata Nowakowska
- Stanowisko ds. administracyjnych - Katarzyna Gorzelańczyk
- Stanowisko ds. ochrony lasu, ochrony przyrody - Paweł Mizera