Deklaracja dostępności
Nadleśnictwo Konin zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej witryny internetowej BIP zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do witryny BIP jednostki organizacyjnej PGL LP Nadleśnictwo Konin (https://bip2.lasy.gov.pl/pl/bip/dg/rdlp_poznan/nadl_konin)
Daty publikacji i aktualizacji oraz status pod względem zgodności z ustawą
- Data publikacji strony internetowej
- Data ostatniej istotnej aktualizacji
- Status
- Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej.
Aspekty i przyczyny niezgodności/wyłączeń strony internetowej z wymagań ustawy
- Niektóre pliki nie są dostępne cyfrowo, przyczyna:
- publikacja przed 2020-09-14
- plik nie jest wykorzystywany do wykonywania bieżących zadań jednostki
- Obrazy podstron witryny z przeszłości (nieaktualnych) nie spełniają wymagań WCAG, przyczyna:
- publikacja przed 2020-09-14
- obraz musi być wierny stanowi faktycznemu z przeszłości
- Mapy nie są dostępne cyfrowo, przyczyna:
- mapy są wyłączone z obowiązku zapewniania dostępności
- Oświadczenie sporządzono dnia
Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.
Ułatwienia dla osób z niepełnosprawnościami
- Skróty klawiaturowe
- Standardowe
- Ułatwienia dla osób cierpiących na zaburzenia motoryczne
- Duże pola czułości na kliknięcia myszy
- Ułatwienia dla osób cierpiących na dysleksję
- Możliwość włączenia żółto-czarnej wersji witryny, zgodnie z zaleceniami Sympozjum na temat modyfikacji tekstów internetowych dla ułatwienia czytelności
- Możliwość włączenia kremowo-czarnej wersji witryny, zgodnie z zaleceniami Sympozjum na temat modyfikacji tekstów internetowych dla ułatwienia czytelności
- Ułatwienia dla osób cierpiących na nieostrość wzroku
- Możliwość włączenia czarno-białej wersji witryny i automatycznego zwiększenia kontrastu zdjęć/grafiki
- Możliwość zwiększenia wielkości czcionek
W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt:
- Osoba odpowiedzialna
- Marek Matecki
- telefon
- 22-1855363
- adres email
- dostepnosc.cyfrowa@lasy.gov.pll
Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać żądania zapewnienia dostępności.
Jak żądać udostępnienia informacji
Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej witryny BIP lub jakiegoś jej elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu.
Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie podmiotu Nadleśnictwo Konin jako jednostki Lasów Państwowych której żądanie dotyczy oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji.
Jednostka organizacyjna Nadleśnictwo Konin powinna zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem.
Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, Nadleśnictwo Konin niezwłocznie poinformuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, Nadleśnictwo Konin może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji.
W przypadku, gdy Nadleśnictwo Konin odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej BIP lub jego fragmentu.
Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznik Praw Obywatelskich- Witryna Internetowa Rzecznika
- https://www.rpo.gov.pl/
- Kontakt bezpośredni
- biurorzecznika@brpo.gov.pl
- 800-676-676
- Formularz kontaktowy (najszybsza forma)
- https://www.rpo.gov.pl/wniosek/index.php?jezyk=0&poz;=1
- Kontakt w języku migowym
- http://www.rpo.gov.pl/pl/content/zloz-wniosek-0
- Wzór pisma tradycyjnego do wysłania pocztą
- http://www.rpo.gov.pl/pl/content/szablon-wniosku-do-rzecznika-praw-obywatelskich
Dostępność architektoniczna
Nadleśnictwo Konin, ul. Gajowa 2, 62-510 Konin
Plac nadleśnictwa otoczony jest ogrodzeniem. Na plac można dostać się przez bramę wjazdową lub furtkę (wolne od progów). Przy furtce (na jednym ze słupków) znajduje się domofon.
Pojazdy parkowane są na miejscach postojowych obok siedziby nadleśnictwa lub bezpośrednio przy drodze dojazdowej na wyznaczonych do tego miejscach. Nie ma wyznaczonych miejsc postojowych dla osób niepełnosprawnych.
Do siedziby prowadzą dwa dojścia z kostki betonowej. Jeden od strony parkingu na placu a drugi od ul. Gajowej. Obydwa dojścia prowadzą bezpośrednio do wejściowych drzwi do budynku.
Przed wejściem do budynku znajduje się spocznik o wymiarach 7 na 1,2 m na wysokości 15 cm, nad poziomem powierzchni utwardzonej, nie posiadający podjazdu dla inwalidów.
Po obu stronach spocznika znajdują się wejścia do budynku. Po prawej stronie znajduje się wejście do sekretariatu natomiast po lewej do księgowości oraz sprzedaży detalicznej.
Sekretariat oraz księgowość znajduje się na jednym poziomie a wejścia do pomieszczeń nie posiadają progów.
Na parterze znajdują się dwie toalety jednak nie są dostosowane dla osób niepełnosprawnych poruszających się na wózkach inwalidzkich.
W budynku nie ma windy, ani platformy umożliwiającej dostanie się na pierwsze piętro budynku.
W budynku nie ma szczególnych oznaczeń ani systemów dźwiękowych ułatwiających poruszanie się osobom niewidomym i słabowidzącym.
Po budynku można poruszać się z psem asystującym.
Budynek obsługiwany jest przez pracowników posługujących się tylko językiem polskim. Wśród pracowników nie ma tłumacza języka migowego i nie ma możliwości skorzystania ze wsparcia tłumacza.
Petenci są doprowadzani na miejsce spotkania przez osobę, z którą byli umówieni.
W celu rozstrzygnięcia danej sprawy bądź ustalenia terminu spotkania wskazany jest kontakt telefoniczny pod nr +48 63 242 47 39 lub e-mailowo na adres: konin@poznan.lasy.gov.pl