Deklaracja dostępności
Nadleśnictwo Miłomłyn zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej witryny internetowej BIP zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do witryny BIP jednostki organizacyjnej PGL LP Nadleśnictwo Miłomłyn (https://bip2.lasy.gov.pl/pl/bip/dg/rdlp_olsztyn/nadl_milomlyn)
Daty publikacji i aktualizacji oraz status pod względem zgodności z ustawą
- Data publikacji strony internetowej
- Data ostatniej istotnej aktualizacji
- Status
- Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej.
Aspekty i przyczyny niezgodności/wyłączeń strony internetowej z wymagań ustawy
- Niektóre pliki nie są dostępne cyfrowo, przyczyna:
- publikacja przed 2020-09-14
- plik nie jest wykorzystywany do wykonywania bieżących zadań jednostki
- Obrazy podstron witryny z przeszłości (nieaktualnych) nie spełniają wymagań WCAG, przyczyna:
- publikacja przed 2020-09-14
- obraz musi być wierny stanowi faktycznemu z przeszłości
- Mapy nie są dostępne cyfrowo, przyczyna:
- mapy są wyłączone z obowiązku zapewniania dostępności
- Oświadczenie sporządzono dnia
Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.
Ułatwienia dla osób z niepełnosprawnościami
- Skróty klawiaturowe
- Standardowe
- Ułatwienia dla osób cierpiących na zaburzenia motoryczne
- Duże pola czułości na kliknięcia myszy
- Ułatwienia dla osób cierpiących na dysleksję
- Możliwość włączenia żółto-czarnej wersji witryny, zgodnie z zaleceniami Sympozjum na temat modyfikacji tekstów internetowych dla ułatwienia czytelności
- Możliwość włączenia kremowo-czarnej wersji witryny, zgodnie z zaleceniami Sympozjum na temat modyfikacji tekstów internetowych dla ułatwienia czytelności
- Ułatwienia dla osób cierpiących na nieostrość wzroku
- Możliwość włączenia czarno-białej wersji witryny i automatycznego zwiększenia kontrastu zdjęć/grafiki
- Możliwość zwiększenia wielkości czcionek
W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt:
- Osoba odpowiedzialna
- Marek Matecki
- telefon
- 22-1855363
- adres email
- dostepnosc.cyfrowa@lasy.gov.pll
Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać żądania zapewnienia dostępności.
Jak żądać udostępnienia informacji
Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej witryny BIP lub jakiegoś jej elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu.
Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie podmiotu Nadleśnictwo Miłomłyn jako jednostki Lasów Państwowych której żądanie dotyczy oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji.
Jednostka organizacyjna Nadleśnictwo Miłomłyn powinna zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem.
Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, Nadleśnictwo Miłomłyn niezwłocznie poinformuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, Nadleśnictwo Miłomłyn może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji.
W przypadku, gdy Nadleśnictwo Miłomłyn odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej BIP lub jego fragmentu.
Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznik Praw Obywatelskich- Witryna Internetowa Rzecznika
- https://www.rpo.gov.pl/
- Kontakt bezpośredni
- biurorzecznika@brpo.gov.pl
- 800-676-676
- Formularz kontaktowy (najszybsza forma)
- https://www.rpo.gov.pl/wniosek/index.php?jezyk=0&poz;=1
- Kontakt w języku migowym
- http://www.rpo.gov.pl/pl/content/zloz-wniosek-0
- Wzór pisma tradycyjnego do wysłania pocztą
- http://www.rpo.gov.pl/pl/content/szablon-wniosku-do-rzecznika-praw-obywatelskich
Dostępność architektoniczna
Dostępność architektoniczna Nadleśnictwo Miłomłyn, ul. Nadleśna 9, 14-140 Miłomłyn
Siedziba i pomieszczenia biurowe mieszczą się na terenie zarządzanym przez Nadleśnictwo Miłomłyn, na terenie Leśnictwa Bagieńsko.
Pomieszczenia biurowo – administracyjne zlokalizowane są w 2 (dwóch) wolnostojących budynkach A, B, nie połączonych ze sobą korytarzem czy częścią wspólną, gdzie:
A – BUDYNEK GŁÓWNY, w którym zlokalizowane są pomieszczenia biurowe, posiada 3 kondygnacje użytkowe: PIWNICA, PARTER, I PIĘTRO.
Standardowe godziny przebywania pracowników na terenie budynku to godziny 07:00 – 15:00.
Do głównego wejścia należy pokonać 8 schodów z poręczą, następnie przejść przez wiatrołap, do korytarza na parterze. Poruszanie się osób niepełnosprawnych w budynku A możliwe jest tylko na poziomie PARTER.
Nie ma możliwości poruszania się przez osoby niepełnosprawne po pozostałych poziomach.
Przed wejściem do budynku nie ma pochylni/podjazdów/wind dla wózków dla osób niepełnosprawnych. Drzwi i przejścia w budynku posiadają minimalną szerokość 80 cm, co może utrudniać skorzystanie z nich osobie poruszającej się na wózku dla osób niepełnosprawnych.
Korytarz przebiega przez długość całego piętra.
Wejścia do pomieszczeń biurowych nie posiadają progów. W budynku nie ma toalety przystosowanej dla osób niepełnosprawnych.
W budynku nie ma szczególnych oznaczeń ani systemów dźwiękowych ułatwiających poruszanie się osobom niewidomym i słabowidzącym.
Po budynku można poruszać się z psem asystującym.
Po kontakcie telefonicznym jest możliwość obsługi klienta w budynku B.
B – BUDYNEK GOSPODARCZO - BIUROWY, w którym zlokalizowane są biura pracowników administracji Nadleśnictwa oraz Posterunek Straży Leśnej, posiada 1 kondygnację użytkową.
Do głównego wejścia trzeba pokonać niski stopień.
W budynku nie ma toalety przystosowanej dla osób niepełnosprawnych.
Pojazdy parkowane są na ogólnodostępnym parkingu przed budynkiem A i B, na którym nie ma wyznaczonych miejsc postojowych dla osób niepełnosprawnych.
W budynkach nie ma pętli indukcyjnych.
Wśród pracowników nie ma tłumacza języka migowego.
W celu ułatwienia rozstrzygnięcia danej sprawy bądź ustalenia terminu spotkania wskazane jest kontakt telefoniczny na nr +48 89 647 30 56 lub e-mailowo na adres: milomlyn@olsztyn.lasy.gov.pl