Deklaracja dostępności
Nadleśnictwo Ustrzyki Dolne zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej witryny internetowej BIP zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do witryny BIP jednostki organizacyjnej PGL LP Nadleśnictwo Ustrzyki Dolne (https://bip2.lasy.gov.pl/pl/bip/dg/rdlp_krosno/nadl_brzegi_dolne)
Daty publikacji i aktualizacji oraz status pod względem zgodności z ustawą
- Data publikacji strony internetowej
- Data ostatniej istotnej aktualizacji
- Status
- Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej.
Aspekty i przyczyny niezgodności/wyłączeń strony internetowej z wymagań ustawy
- Niektóre pliki nie są dostępne cyfrowo, przyczyna:
- publikacja przed 2020-09-14
- plik nie jest wykorzystywany do wykonywania bieżących zadań jednostki
- Obrazy podstron witryny z przeszłości (nieaktualnych) nie spełniają wymagań WCAG, przyczyna:
- publikacja przed 2020-09-14
- obraz musi być wierny stanowi faktycznemu z przeszłości
- Mapy nie są dostępne cyfrowo, przyczyna:
- mapy są wyłączone z obowiązku zapewniania dostępności
- Oświadczenie sporządzono dnia
Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.
Ułatwienia dla osób z niepełnosprawnościami
- Skróty klawiaturowe
- Standardowe
- Ułatwienia dla osób cierpiących na zaburzenia motoryczne
- Duże pola czułości na kliknięcia myszy
- Ułatwienia dla osób cierpiących na dysleksję
- Możliwość włączenia żółto-czarnej wersji witryny, zgodnie z zaleceniami Sympozjum na temat modyfikacji tekstów internetowych dla ułatwienia czytelności
- Możliwość włączenia kremowo-czarnej wersji witryny, zgodnie z zaleceniami Sympozjum na temat modyfikacji tekstów internetowych dla ułatwienia czytelności
- Ułatwienia dla osób cierpiących na nieostrość wzroku
- Możliwość włączenia czarno-białej wersji witryny i automatycznego zwiększenia kontrastu zdjęć/grafiki
- Możliwość zwiększenia wielkości czcionek
W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt:
- Osoba odpowiedzialna
- Marek Matecki
- telefon
- 22-1855363
- adres email
- dostepnosc.cyfrowa@lasy.gov.pll
Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać żądania zapewnienia dostępności.
Jak żądać udostępnienia informacji
Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej witryny BIP lub jakiegoś jej elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu.
Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie podmiotu Nadleśnictwo Ustrzyki Dolne jako jednostki Lasów Państwowych której żądanie dotyczy oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji.
Jednostka organizacyjna Nadleśnictwo Ustrzyki Dolne powinna zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem.
Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, Nadleśnictwo Ustrzyki Dolne niezwłocznie poinformuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, Nadleśnictwo Ustrzyki Dolne może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji.
W przypadku, gdy Nadleśnictwo Ustrzyki Dolne odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej BIP lub jego fragmentu.
Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznik Praw Obywatelskich- Witryna Internetowa Rzecznika
- https://www.rpo.gov.pl/
- Kontakt bezpośredni
- biurorzecznika@brpo.gov.pl
- 800-676-676
- Formularz kontaktowy (najszybsza forma)
- https://www.rpo.gov.pl/wniosek/index.php?jezyk=0&poz;=1
- Kontakt w języku migowym
- http://www.rpo.gov.pl/pl/content/zloz-wniosek-0
- Wzór pisma tradycyjnego do wysłania pocztą
- http://www.rpo.gov.pl/pl/content/szablon-wniosku-do-rzecznika-praw-obywatelskich
Dostępność architektoniczna
Nadleśnictwo Ustrzyki Dolne, ul. Rynek 6 38-700 Ustrzyki Dolne
Wejście główne znajduje się od strony ul. Rynek, dostępne jest z podjazdu dla wózków inwalidzkich. Wejście B znajduje się od strony parkingu za budynkiem, i nie jest dostępne dla osób nieuprawnionych oraz nie ma infrastruktury pozwalającej korzystać z niego osobom o ograniczonej mobilności. Podobnie wejście C znajdujące się od strony zachodniej budynku.
Pojazdy parkowane są na parkingu oddzielonym szlabanem od drogi publicznej. Miejsca parkingowe dla osób niepełnosprawnych znajdują się od strony ul. Rynek, za szlabanem, w niewielkiej odległości od rampy dla wózków przy wejściu A.
Dostęp do budynku dla osób niepełnosprawnych jest możliwy przez wejście A, prowadzące do holu, gdzie znajduje się portiernia i Interesanci kierowani są do umówionych osób. Korytarze przestrzeni biurowej Nadleśnictwa (tj. parter oraz 1 piętro budynku) są odseparowane od przestrzeni holu dwuskrzydłowymi drzwiami i schodami. Stopnie te, oraz klatka schodowa nie są wyposażone w podjazdy dla wózków. Korytarze prowadzące do pomieszczeń biurowych są oddzielone drzwiami od przestrzeni ogólnodostępnej. Wejścia do pomieszczeń biurowych nie mają progów.
W budynku nie ma toalety przystosowanej dla osób niepełnosprawnych, ani systemów dźwiękowych ułatwiających poruszanie się osobom niewidomym i słabowidzącym.
Po budynku można poruszać się z psem asystującym.
W budynku nie ma pętli indukcyjnych. Budynek obsługiwany jest przez pracowników ochrony posługujących się tylko językiem polskim. Wśród pracowników nie ma tłumacza języka migowego.
Istnieje możliwość skorzystania ze wsparcia tłumacza (na miejscu lub online) pod warunkiem umówienia wizyty i zgłoszenia takiej potrzeby z wyprzedzeniem.
W celu ułatwienia rozstrzygnięcia danej sprawy, bądź ustalenia terminu spotkania, wskazany jest kontakt telefoniczny na numer sekretariatu lub kontakt drogą elektroniczną.