Deklaracja dostępności
Nadleśnictwo Niepołomice zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej witryny internetowej BIP zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do witryny BIP jednostki organizacyjnej PGL LP Nadleśnictwo Niepołomice (https://bip2.lasy.gov.pl/pl/bip/dg/rdlp_krakow/nadl_niepolomice)
Daty publikacji i aktualizacji oraz status pod względem zgodności z ustawą
- Data publikacji strony internetowej
- Data ostatniej istotnej aktualizacji
- Status
- Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej.
Aspekty i przyczyny niezgodności/wyłączeń strony internetowej z wymagań ustawy
- Niektóre pliki nie są dostępne cyfrowo, przyczyna:
- publikacja przed 2020-09-14
- plik nie jest wykorzystywany do wykonywania bieżących zadań jednostki
- Obrazy podstron witryny z przeszłości (nieaktualnych) nie spełniają wymagań WCAG, przyczyna:
- publikacja przed 2020-09-14
- obraz musi być wierny stanowi faktycznemu z przeszłości
- Mapy nie są dostępne cyfrowo, przyczyna:
- mapy są wyłączone z obowiązku zapewniania dostępności
- Oświadczenie sporządzono dnia
Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.
Ułatwienia dla osób z niepełnosprawnościami
- Skróty klawiaturowe
- Standardowe
- Ułatwienia dla osób cierpiących na zaburzenia motoryczne
- Duże pola czułości na kliknięcia myszy
- Ułatwienia dla osób cierpiących na dysleksję
- Możliwość włączenia żółto-czarnej wersji witryny, zgodnie z zaleceniami Sympozjum na temat modyfikacji tekstów internetowych dla ułatwienia czytelności
- Możliwość włączenia kremowo-czarnej wersji witryny, zgodnie z zaleceniami Sympozjum na temat modyfikacji tekstów internetowych dla ułatwienia czytelności
- Ułatwienia dla osób cierpiących na nieostrość wzroku
- Możliwość włączenia czarno-białej wersji witryny i automatycznego zwiększenia kontrastu zdjęć/grafiki
- Możliwość zwiększenia wielkości czcionek
W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt:
- Osoba odpowiedzialna
- Marek Matecki
- telefon
- 22-1855363
- adres email
- dostepnosc.cyfrowa@lasy.gov.pll
Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać żądania zapewnienia dostępności.
Jak żądać udostępnienia informacji
Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej witryny BIP lub jakiegoś jej elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu.
Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie podmiotu Nadleśnictwo Niepołomice jako jednostki Lasów Państwowych której żądanie dotyczy oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji.
Jednostka organizacyjna Nadleśnictwo Niepołomice powinna zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem.
Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, Nadleśnictwo Niepołomice niezwłocznie poinformuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, Nadleśnictwo Niepołomice może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji.
W przypadku, gdy Nadleśnictwo Niepołomice odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej BIP lub jego fragmentu.
Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznik Praw Obywatelskich- Witryna Internetowa Rzecznika
- https://www.rpo.gov.pl/
- Kontakt bezpośredni
- biurorzecznika@brpo.gov.pl
- 800-676-676
- Formularz kontaktowy (najszybsza forma)
- https://www.rpo.gov.pl/wniosek/index.php?jezyk=0&poz;=1
- Kontakt w języku migowym
- http://www.rpo.gov.pl/pl/content/zloz-wniosek-0
- Wzór pisma tradycyjnego do wysłania pocztą
- http://www.rpo.gov.pl/pl/content/szablon-wniosku-do-rzecznika-praw-obywatelskich
Dostępność architektoniczna
Budynek administracyjno-biurowy Nadleśnictwa Niepołomice znajduje się przy ul. Myśliwskiej 41, 32-005 Niepołomice.
Wejście główne do siedziby znajduje się od strony ul. Myśliwskiej, bezpośrednio z poziomu drogi biegnącej wzdłuż budynku, konieczne jest przejście furtką lub bramą a następnie wejście na chodnik wyniesiony nad poziom drogi. Chodnik prowadzi wzdłuż budynku do schodów posiadających 10 stopni prowadzących do wejścia.
Pojazdy parkowane są przed budynkiem przy ul. Myśliwskiej oraz od strony podwórza na parkingu wewnętrznym. Na placu parkingowym wewnętrznym jest wyznaczone miejsce parkingowe dla osób niepełnosprawnych. Bezpośrednio przy wyznaczonym miejscu na ścianie budynku znajduję się przycisk umożliwiający połączenie z sekretariatem. Budynek nie posiada pochylni ani windy dla wózków osób niepełnosprawnych. Osoba niepełnosprawna może zostać obsłużona przez odpowiedniego pracownika w budynku Izby Leśnej przylegającego bezpośrednio do wewnętrznego placu parkingowego Nadleśnictwa.
Izba leśna posiada jedną kondygnację z wejściem bezpośrednio z placu parkingowego przy Nadleśnictwie, Wejście posiada pochylnie dostosowaną dla osób niepełnosprawnych, pochylnia ma wysokość jednego stopnia. W budynku wszystkie pomieszczenia znajdują się na jednym poziomie, znajduje się również toaleta dostosowana dla osób niepełnosprawnych.
Budynek Administracyjny Nadleśnictwa Niepołomice posiada biura zlokalizowane na parterze i piętrze budynku. Dostępna jest jedna klatka schodowa. Budynek nie posiada windy. Korytarze na parterze i na piętrze przebiegają na jednym poziomie przez długość całego piętra. Wejścia do pomieszczeń biurowych nie posiadają progów.
Na parterze w holu głównym znajduje się toaleta. Standardowe godziny przebywania pracowników na terenie budynku to godziny 07:00 – 15:00
W budynku nie ma pętli indukcyjnych oraz nie ma szczególnych oznaczeń ani systemów dźwiękowych ułatwiających poruszanie się osobom niewidomym i słabowidzącym.
Budynek obsługiwany jest przez pracowników posługujących się tylko językiem polskim, wśród pracowników nie ma tłumacza języka migowego.
W celu ułatwienia rozstrzygnięcia danej sprawy bądź ustalenia terminu spotkania wskazane jest kontakt telefoniczny na nr +48 12 281-15-66, +48 12 281-28-12 lub e-mailowo na adres niepolomice@krakow.lasy.gov.pl.