Deklaracja dostępności
Nadleśnictwo Żednia zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej witryny internetowej BIP zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do witryny BIP jednostki organizacyjnej PGL LP Nadleśnictwo Żednia (https://bip2.lasy.gov.pl/pl/bip/dg/rdlp_bialystok/nadl_zednia)
Daty publikacji i aktualizacji oraz status pod względem zgodności z ustawą
- Data publikacji strony internetowej
- Data ostatniej istotnej aktualizacji
- Status
- Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej.
Aspekty i przyczyny niezgodności/wyłączeń strony internetowej z wymagań ustawy
- Niektóre pliki nie są dostępne cyfrowo, przyczyna:
- publikacja przed 2020-09-14
- plik nie jest wykorzystywany do wykonywania bieżących zadań jednostki
- Obrazy podstron witryny z przeszłości (nieaktualnych) nie spełniają wymagań WCAG, przyczyna:
- publikacja przed 2020-09-14
- obraz musi być wierny stanowi faktycznemu z przeszłości
- Mapy nie są dostępne cyfrowo, przyczyna:
- mapy są wyłączone z obowiązku zapewniania dostępności
- Oświadczenie sporządzono dnia
Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.
Ułatwienia dla osób z niepełnosprawnościami
- Skróty klawiaturowe
- Standardowe
- Ułatwienia dla osób cierpiących na zaburzenia motoryczne
- Duże pola czułości na kliknięcia myszy
- Ułatwienia dla osób cierpiących na dysleksję
- Możliwość włączenia żółto-czarnej wersji witryny, zgodnie z zaleceniami Sympozjum na temat modyfikacji tekstów internetowych dla ułatwienia czytelności
- Możliwość włączenia kremowo-czarnej wersji witryny, zgodnie z zaleceniami Sympozjum na temat modyfikacji tekstów internetowych dla ułatwienia czytelności
- Ułatwienia dla osób cierpiących na nieostrość wzroku
- Możliwość włączenia czarno-białej wersji witryny i automatycznego zwiększenia kontrastu zdjęć/grafiki
- Możliwość zwiększenia wielkości czcionek
W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt:
- Osoba odpowiedzialna
- Marek Matecki
- telefon
- 22-1855363
- adres email
- dostepnosc.cyfrowa@lasy.gov.pll
Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać żądania zapewnienia dostępności.
Jak żądać udostępnienia informacji
Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej witryny BIP lub jakiegoś jej elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu.
Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie podmiotu Nadleśnictwo Żednia jako jednostki Lasów Państwowych której żądanie dotyczy oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji.
Jednostka organizacyjna Nadleśnictwo Żednia powinna zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem.
Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, Nadleśnictwo Żednia niezwłocznie poinformuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, Nadleśnictwo Żednia może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji.
W przypadku, gdy Nadleśnictwo Żednia odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej BIP lub jego fragmentu.
Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznik Praw Obywatelskich- Witryna Internetowa Rzecznika
- https://www.rpo.gov.pl/
- Kontakt bezpośredni
- biurorzecznika@brpo.gov.pl
- 800-676-676
- Formularz kontaktowy (najszybsza forma)
- https://www.rpo.gov.pl/wniosek/index.php?jezyk=0&poz;=1
- Kontakt w języku migowym
- http://www.rpo.gov.pl/pl/content/zloz-wniosek-0
- Wzór pisma tradycyjnego do wysłania pocztą
- http://www.rpo.gov.pl/pl/content/szablon-wniosku-do-rzecznika-praw-obywatelskich
Dostępność architektoniczna
Nadleśnictwo Żednia, Żednia 5, 16-050 Michałowo
Siedziba Nadleśnictwa Żednia znajduje się w dwukondygnacyjnym budynku w pełni podpiwniczonym. Standardowe godziny przebywania pracowników na terenie budynku to godziny 07:30 – 15:30.
Wejście główne do siedziby znajduje się od strony parkingu. Wejście usytuowane jest na poziomie ośmiu schodków przed drzwiami głównymi. Obok wejścia głównego znajduje się urządzenie dźwigowe umożliwiające dostanie się do obiektu przez osoby niepełnosprawne. Dodatkowo do budynku można się dostać przez wejście techniczne od tyłu budynku, które zlokalizowane jest na poziomie dwóch schodów.
Pojazdy parkowane są na ogólnodostępnych parkingach przed budynkiem. Przed budynkiem znajdują się dwa odpowiednio oznaczone miejsca postojowe dla osób niepełnosprawnych.
Wejście główne prowadzi do holu. Sekretariat znajduje się na pierwszym piętrze, gdzie dokonuje się rejestracji gości. Goście są doprowadzani na miejsce spotkania przez osobę, z którą byli umówieni.
Poruszanie się osób niepełnosprawnych jest możliwe po całym budynku. Wejście do budynku odbywa się za pomocą urządzenia dźwigowego, a następnie przemieszczanie się na wyższe lub niższe kondygnacje jest możliwe przy pomocy schodołazu kroczącego. Przemieszczanie się w obrębie budynku jest w pełni możliwe przez osoby niepełnosprawne bez żadnych ograniczeń. Na pierwszej oraz drugiej kondygnacji znajduje się toaleta dla osób niepełnosprawnych, wyposażona w instalacje przyzywową.
Korytarze przebiegają na różnych poziomach przez długość całego piętra. Wejścia do pomieszczeń biurowych nie posiadają progów.
W budynku nie ma szczególnych oznaczeń ani systemów dźwiękowych ułatwiających poruszanie się osobom niewidomym i słabowidzącym.
Po budynku można poruszać się z psem asystującym.
W budynku nie ma pętli indukcyjnych. Budynek obsługiwany jest przez pracowników posługujących się tylko językiem polskim. Wśród pracowników nie ma tłumacza języka migowego.
Istnieje możliwość skorzystania ze wsparcia tłumacza (na miejscu lub online) pod warunkiem umówienia wizyty i zgłoszenia takiej potrzeby co najmniej 3 dni wcześniej.
W celu ułatwienia rozstrzygnięcia danej sprawy bądź ustalenia terminu spotkania wskazany jest kontakt telefoniczny na nr 85 7175-251 lub e-mailowo: zednia@bialystok.lasy.gov.pl.